The story of Jeansjackan

2010-04-27 @ 10:35:15
Häjj muppiluppar.

Det var en helt vanlig dag i skolan och jag sitter och käkar lunch med min kära kusin Linnéa. Samtidigt som detta sker går en viss Ellmina på stan för att leta efter en jacka. Jag mumsar på min sallad och Ellmina går in på Gina Tricot. Där, på höger sida efter trappan hänger en jacka som hon anser se rätt skaplig ut. Hon håller upp jackan och funderar en stund. Jag och Linnéa sitter och pratar om himmel och jord och sedan slår vi till på en varsin kaffe. Ellmina vrider och vänder på jackan och tänker "Hmm, finns bara en storlek av den här som passar mig. Men jag är inte riktigt säker. Bäst att kolla runt lite till. Om jag inte hittar någon annan tar jag den här!". Hon hänger tillbaka jackan och går vidare på stan. Linnéa och jag börjar känna oss klara och drar oss ner mot gågatan. "JAG VILL HA EN JEANSJACKA!!" går jag och gnäller. Vi styr våra fötter mot Gina Tricot. In genom dörrarna, upp för trappan. Jag granskar alla jackor jag ser och plötsligt möter mina ögon den finaste jeansjackan av dem alla. Rusar fram, hittar min storlek och går nöjt fram till kassan. Betalar, jag och min kusin säger hejdå, kram kram, går tillbaka till skolan. Där möter jag Lollo, Eve, Annie och Clara. "TITTA HÄÄÄÄÄR" säger jag nöjt och visar upp jackan. Sedan möter jag en sorgsen Ellmina som kommer tillbaka från stan till skolan. "Jag hittade en jacka men när jag skulle köpa den var den borta". "Skit i det" säger jag, "titta här" och visar även upp min nyinköpta jacka för henne. "MEN VAFAN?! Det där är ju den jackan som jag skulle köpa" "What?" "Ja, men när jag skulle gå tillbaka var den borta. Och det är ju exakt min storlek" säger hon. HAHAHAHAHAHA, skrattskrattskratt.

Hängde ni med?
Fyfan vad tokigt det kan bli ibland.



Kanske inte den bästa bilden men här är den i alla fall.

Släng in en kommentar
Postat av: ellmina

din sate :D

2010-05-24 @ 13:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0