Det gör ont att veta, men lika ont att undra

2011-06-17 @ 14:06:27
Om man slår upp en skolkatalog från dagens samhälle och ägnar sig åt att titta på alla flickor i alla klasser så får man bara efter två sidor ut en ganska logisk slutsats. Varenda jävla brud ser likadan ut. Långt hår. Sidbena eller mittbena. Nån kanske har lockat till håret lite i topparna för att man vill se extra fin ut inför skolfotot. Då kanske de känner sig extra Vild and Crazy. Samma sak med min lilla student. Alla tjejer (okej, sitter du nu med kort hår och läser detta så ta inte åt dig) hade långt hår, vissa med några lockar i topparna. Och visst, det är inget fel med det, man får se ut precis som man vill. Men när folk ska komma och gnälla över mitt hår tycker jag bara att de är patetiska. Folk får tycka att jag ser ut som ett "hej kom och hjälp mig", jag skiter it. Det jag tycker är kul är att den personen som säger så har tamefan sett likadan ut i skallen sen den var 4 år. Och hur kul är det då på en skala 1 till 10? Att man inte har förändrats ett dugg på 15 år? Nu vill inte jag framstå som nån jäkla miss America och predika om att förändringar är bra, men hur kul är det egentligen att man inte förändrats ett dugg sen 8an? Kanske har man varierat mellan mittbena och snedbena. Oj. Vad jag ville få fram är att jag vill se ut som jag gör, alltså inte som någon annan. Man får tycka att jag just nu ser ut som en överkörd grävling i skallen. Det gör inget. Bara jag vet att det inte finns någon annan, eller bara några få, i min ålder som ser ut exakt som jag gör. För mig gäller det att sticka ut. Och det är väl precis det jag gör när folk ägnar sig åt att kommentera min frisyr? Tack alla som gör det. Det är trots allt ni som sätter en liten guldkant på vardagen. Applåder!


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0