9 mars kl 10

2011-03-09 @ 15:03:45
Jag är en sån här turmänniska. Det bara är så. Idag nämligen skulle jag åka in med min lillebror till tandläkare, jag vet jag är en ängel. Så vi satte oss på tio över åtta bussen in till stan och tio över nio var vi inne. Johan skulle vara hos tandläkaren kl 10.00 exakt, så vad gör vi då? Jo jag är snäll och köper en liten läsk till Joppe (mindre smart innan ett besök hos tandis). Vi går och fönstershoppar en stund för att senare bege oss mot folktandvården. Väl där inne, på med skoskydd för bövelen, går vi mot apparaten som säger "checka in här". Såå Johan vad är ditt personnummer? Eeeehhh jag vet inte. Ring pappa. Pappa berättar. Slå in personnumret. ERROR! Jaha, gå till telefontanten. "Hej, vi skulle bara anmäla att Johan Bäckström har kommit hit nu". Jaha, fram med personnummer igen. ERROR! Jaha, vad gör vi nu? Telefontanten tittar undrande på datorn. "Nej, jag kan tyvärr inte hitta dig". Jaha, leta mera då för bövelen. Jo hon letar och hon letar och tillslut skrattar hon lite och säger. "Johan, du har tid i morgon. Den 10 mars kl 9.00. Inte den 9 mars kl 10.00". Jaha, skratta lite, hejdå, gå ut. Och jag som är så vänlig hade ju sjukanmält mig för lilla Joppis skull så jag tänkte att nu ska jag hem och plugga röva av mig. Men vem möter jag då på stan? Jo, Johanna....... Min lärare i religion som jag skulle ha på eftermiddagen. FAAAAANIIIHELVETEESJÄVLASKIIIIIIT!!! Jaha, lämna Johan på stan i en hel timma, jag fort tillbaka till skolan och så blev alla glada och nöjda.

På återseende


Bild från kryssning. Jag har en lucka när bilden togs ja

Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0