Vietnam

2011-11-25 @ 10:58:20
Halloj mina vänner!
Här i Vietnamo är allt finemang, jag är lång, det är billigt att leva och maten är supergod. Idag har vi brassat runt på motorcyklar runt staden Dalat och sett och upplevt massor med häftiga saker. Bland annat så har vi testat "skitkaffe", dvs kaffe som gjorts på bönor som skitits ut av vilda vesslor. Smakade hmm, kaffe. Fast lite starkare. Dyrt var det också. Men det är ju en annan femma.
Innan Dalat så har vi även gjort Saigon (där vi kröp i krigstunnlar) och Mui ne som i och för sig var värsta smekmånadsstaden. Men vi bodde precis vid vattnet och strålande sol var det så vi passade på att bättra på brännan lite. I morgon drar vi vidare norrut och nu ska jag återgå till mitt mumsande av vitnamesiskt naturgodis. (Tänker inte säga att jag saknar er där hemma även fast jag gör det.) HejHopp!


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0