Fokusera och andas

2011-10-20 @ 22:10:18
Ja vad ska man säga om denna dag. Jag höll på att komma försent till jobbet, när jag är på väg i bilen hem får jag punka mitt ute på gärdet. Kolsvart är det, fram med reservdäck och hela den historien. Har inte de rätta grejorna så in hos någon snubbe på vägen och fråga om han han hjälpa mig. Japp, 30 km i timmen därifrån hem till farmor och farfar och hämta vinterdäcken. Genom skogen till morfar som hjälper mig att sätta på dem. På vägen håller jag på att köra på en grävling men väl framme, och de nya däcken på, så gör jag massa fynd i garaget. Bland annat en ölkylare. Mycket välbehövligt. Jaja storyn fortsätter. Tillbaka till farmor och farfar för soppa, pannkaka, kaffe, skorpor och allt vad man kan tänka sig. Jodå, 2500 röda prickar enligt viktväktarna. Skyller på att jag inte ätit sen kl 11 idag. Hem och träffa marcus nya tjej. Skämde ut mig det första jag gjorde. "Marcus varför har du parkerat som ett jävla rövhål för?" kommer jag in och häver ur mig. Får sedan reda på att det var hon som parkerat hans bil. He he. Men, ett litet tillfälle som har hållit mig på humör hela denna dagen inträffade i morse. Jag satt och drack mitt vanliga morgonkaffe runt 7-snåret. Ser att Johan har fått tillbaka sitt svenskaprov och jag ögnar igenom detta. Det ser rätt felfritt ut tills mina ögon möter ordet. På en fråga hade han skrivit musilinum. Haha, musilinum i stället för maskulinum. Jag höll på att dö. Håller på att dö av skratt. Musilinum. Ja ni hör ju hur roligt det låter!

Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0