Mina ögon kommer alltid att le mot dig

2011-09-08 @ 22:40:25
Och så var det ju det här med det eviga höstälskandet. Jag kan verkligen inte förstå folk som är så glada och positivt inställda till att höstens mörker står och trycker i dörrkarmen. Jag hänger inte med. Det ska mysas under filtar och det ska drickas te och man ska ha snygga höstkläder på sig. Sotiga ögon, extra bra frisyrdag, kängor, skinnjacka, stor halsduk och ett bar solbrillor. Snyggt, men fan så opraktiskt. På förmiddagen regnar det och det där perfekta hårsvallet man fått till ligger nu klistrat på kinderna. Det är kallt och jävligt, blåser som fan och du ångrar att du inte tog ett par vantar. Solbrillorna kommer inte på tal att sätta på sig eftersom alla vet att det ser urdumt ut att ha sånna på näsan när det är grått och molnigt ute. Frammåt eftermiddagen har ditt sminkade ansikte förvandlats till en enda massa eftersom regndropparna hade en tendens att kleta kring allt, för olyckligtvis glömde du ditt paraply hemma. Det är även så varmt att den tjusiga halsduken får släpas i din hand efter där du går. Svettigt. Nämnde jag att du ser ut som en dränkt katt? Väl hemma gör du leravtryck av dina skitiga skor i hallen och det är så kallt att det skulle kunna befinna sig en isbjörn i vardagsrummet. Filten i soffan är ett måste om du inte föredrar att frysa ihjäl och den underbart doftande tekoppen framför dig innehåller en blaskig vattenblandning och är på tok för varm så att du bränner tungan. Men du har bestämt dig för att här ska banne mig mysas i höstmörkret och när du slår igång TVn inser du att det bara är värdelösa program som sänds. Du slår av den igen. Tittar dig omkring i det stora, mörka och kalla huset. Sen inser du att du känner dig så ensam och bortglömd under din lilla filt, att du inte vet vart du ska ta vägen. Jodå, hösten är såå fin och gosigosig. Ännu finare är ju att jag kommer befinna mig på andra sidan jordklotet när det värsta vädret är här. Jodå hörni, Australien i november. Där kommer jag att vara. Mmm. Tur att jag fick in det i detta inlägg bara för att göra er lite avundsjuka. Heppårre!

Släng in en kommentar
Postat av: Kusin vitamin

Men gud så positiv! Hösten är mysig på sitt sätt. Kanske när de inte går till så som du menar. Men de är mysigt! Fast jag föredrar sommaren så jag är jävligt avensjuk. Funderar på att komma ner till jul/nyår .. får se vad fredrik säger. Han är ju så anti för att vi ska skaffa lägenhet först. Men de kommer nog inte hända innan eller efter jul/nyår. Får se, hade varit fruktansvärt kul :D På tal om något helt annat. När var bröllopet? Vill komma och titta :)

2011-09-10 @ 00:03:35 / URL: http://linneaaaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0