För att vara ärlig är jag rädd. Så ända in i helvetet.

2012-04-17 @ 22:54:18

Jag drömmer om nya kläder, ett eget boende och ett annat jobb. Jag drömmer om utbildningar, nya vänskaper och oupptäckta känslor. Jag drömmer om resor. Jag drömmer om att leva livet men också ta tag i det liv jag lever. Jag vill fly gamla rutiner men de jag redan har gnagt fast mig i håller mig så hårt. Likt ett barn som vill gå in i en leksaksaffär. Hoppet är där och ju närmare affären man kommer, desto mer börjar det spridas en värmande glädje i hela kroppen. Ett ljus håller på att tändas. Precis utanför känner man en hand med ett bestämt grepp om ens axel. Den håller tillbaka. Hur man än kämpar och stretar emot dras man längre och längre bort. Från ytan ner mot botten. Bort från det roliga tills ljuset är alldeles släckt. Chansen är över. Leksaksaffären är bara ett minne blott. Kanske kommer min chans snart. Kanske kommer min leksaksaffär att dyka upp på min väg inom sinom tid. Och då ska jag banne mig ta mig in. Slita mig loss från den hårt hållna handen och gå med raka steg. Det är precis det jag drömmer om. Och det är precis det jag ska göra.


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0