Jag kan inte ens gå när du inte ser på

2012-04-10 @ 20:02:23

Ibland när jag tittar runt på andra bloggar (även facebook är en stor källa) så får jag så mycket funderingar. Senaste var ju det här med dresscode samt fjortisbilder. Nu har det hänt igen. Sara har tänkt. Jo, när man tränar så vill man ju att ens omgivning ska veta det. Dels för att man känner sig jävligt stolt och vill skryta lite grann och dels för att man vill ha en klapp på axeln. Många finner sig till rätta att använda gymlokalens spegel eller möjligtvis omklädningsrummets spegel för att knäppa ett foto på sig själva, iförd träningskläder såklart. Innan träningen också. Man kan ju inte vara snygg och svettig på en och samma gång. Skitsamma, än så länge är jag med. Man drar en pose, vill visa sin nya träningstopp och gärna lite maskiner i bakgrunden. Man står på marken och har inget annat att fokusera på än sin egen snygghet. Smidigt och enkelt. Men det senaste är att ta bild på sin nederdel när man är in action så att säga. Typ när man springer på löpbandet eller rullar runt på crosstrainern eller trampar på cykeln. Ni fattar! Men då är det bara en mening som ploppar upp i mitt huvud. What the fuck? När jag tränar går jag in i en bubbla, allt runtom existerar inte och jag fokuserar bara på det jag gör. Tid, längd och tempo. Hur i helvete kan man ens tänka tanken att dra upp telefonen i det läget? Och innan eller efter funkar ju inte heller. Kommer man till gymmet vill man ju börja så fort som möjligt för att få det gjort liksom. Och det kanske ser lite tokigt ut om det första man gör är ta en bild. Sen har väl inte mätarn kommit upp i mer än 20 meter och det känns väl inte heller så duktigt. Och efter borde man ju vara så slut att man rullar ut och då borde man inte heller ha en tanke på att "just fan, en träningsbild till bloggen". Haha man behöver inte ha bildbevis på allt och jag tror att jag skulle glo rätt rejält om någon bredvid mig la vattenflaskan perfekt, började lite mjukt och sen tog en bild. Eller bara ställde sig på löpbandet för att använda spegeln framför som ett hjälpmedel till bilden. Nej, jag hänger tydligen inte alls med i svängarna. Nu ska bitterfittan ta sig en kopp kaffe och ladda inför desperate housewives. Ett gott tips till er alla därute.


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0