Ur en postmans liv

2012-03-08 @ 17:45:02

Hej kära dagbok. Denna vecka har det gått bra med alla brev. Förutom att jag har blivit utskälld av en tant som sa att Posten var inget man kunde lita på. Sen råkade jag köra ner en liten lyktstolpe också. Plus att jag tappade ut en hel låda post på marken. Sen kom tanten som sa att posten inte var något att lita på utspringandes igen med näven i högsta hugg för att påpeka att jag var sen. Det stämde ju förstås inte alls. Nej jag var en hel timme tidigare än förra dagen. Förstår inte varför hon gjorde sig så mycket besvär för att yttra sig om det. "Passa jycken" skrek jag efter na när hon lunkade sig tillbaka till sin lägenhet. "En vacker dag ligger den under min bil". Nej så sa jag ju förstås inte. Bara ett litet önsketänkshot. Sånna får man faktiskt ha ibland. Om det gäller suriga tanter förstås.


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0