En vanlig tisdag. Helt enkelt.

2012-05-15 @ 11:01:08
Idag gick jag upp två minuter innan halv åtta för att jag skulle köra morsan till stan. På dessa två minutrarna hinner man ju inte direkt göra något åt varken morgonfrillan eller lägga ner värst mycket tid på sin outfit. Jag slängde bara på mig vad som låg framme. Alltså mina zebra-harem, lilaröda strumpor, en svart spetströja och ett par rosa foppatofflor. På med solbrillorna och sen bar det iväg. När jag droppat av morsan tänkte jag bara springa in en snabbis på Willys för att handla diverse matvaror. Som ni kan förstå är inte min utsrålning av fräschet den bästa och jag smyger längs väggarna för att ingen ska se mig. Rätt som det är står det en man bakom mig och frågar vart han kan hitta kardemumma. Eeh ditåt kanske? Säger jag och ser väldigt frågande ut. Han tackar för sig och går dit jag pekat. När jag är i färd med min smygning igen kommer samma man tillbaka och frågar vart fläskkorven finns. Nämen vafan! Hur kan jag, som går i zebrabrallor, en skitig spetströja, rosa, jag repeterar ROSA, foppatofflor och solbrillor se ut som någon som jobbar i en mataffär? Och jag fick nyss veta att jag vunnit 886 kr på skuttungetipset. Herre gud, vart ska denna dag sluta?

Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0