Hello darkness my old friend

2012-11-15 @ 21:50:16

Hej på er bängpottor och pottbängare. Sitter nu på en iskall buss på väg hem från Skuttis. Har varit och firat Alleballe som blev hela fyra år idag. Ååh lillefisen då. Han fick ett fem-myror-är-fler-än-fyra-elefanter-spel av mig. Plus en tröja. Hade inte sett ungen på en evighet kändes det som och hade väl för mig att han var lite större än i verkligheten. Jag köpte storlek 128. Han har 110. Hoppsan. Man tror man bott i stan i flera månader men när jag räknade var det bara en vecka och tre dagar. Och ja, jag blev tvungen att använda mina fingrar där.

Var förresten och fixade nytt pass igår. Kom hem från jobbet och slängde i mig fiskbullar på två röda. Böt om i ett rysligt tempo men när jag tittade mig i spegeln såg jag bara en trött pårökt kärring med slickat hår. Okej, i med vax och hårspray. Bra. På med lite nytt smink. Perfekt. Åkte till polisen, tog nummerlapp, väntade lite, pling i klockan och sen var det min tur. Knäppte kort, skrev signatur. Fick se passet. Såg ut som en ännu tröttare pårökt kärring, i och för sig med en helt okej frisyr, MEN sminket var inte av denna värld. Såg ut som det man vaknar upp med morgonen efter en krogenrunda. "Men guuud, det här blev ju jättebra" sa tanten bakom disken. Jag skallade henne i mina tankar och sen tog jag min portmonnä och gick hem.


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0