Hjälp mig på rätt väg

2012-10-07 @ 18:41:39

Fy helvete vilken pannknack jag har haft idag. Ser ut som ett mähä och låter som en gammal gubbe som endast rökte på under hela 70-talet. Hade lagfest igår. Det säger väl allt? Var på saluhallen och svängde våra lurviga. Gick åt på tok för mycket pengar. Killen bakom baren blev säkert sur när jag skrek lite högt om han ollade bankkortet eftersom det tog sån jäkla tid när jag skulle betala. Det svinet la säkert på en hundring på notan som en oskyldig fyllskalle aldrig skulle märka. Typiskt. Sen måste jag bara slå ett extra slag för att UL suger hästballe. Skulle som sagt åka till Skuttunge i morse och appen hänvisade till en buss som skulle gå 09.58 från stationen till Björklinge och därifrån skulle man kunna ta bussen till Skuttunge. Jag frågar ju förstås chauffören när jag går på om detta stämmer och jovisst, Skuttungebussen skulle stå där och vänta. En halvtimme senare och jag ska gå av så frågar jag chauffören vart min näsa buss går ifrån. "Nää men asså den gick nyss. Den ska stå här och vänta in denna buss men den gjorde tydligen inte det idag. Aja, du får ta nästa buss eller kanske ringa någon. Hejdå!" TA NÄSTA BUSS???!! Har du ditt krulliga rövansikte missat att du är ute på landet och att nästa buss alltid går om fyra timmar? Var så innåthelvetes arg och nu ska jag bannemig skriva ett argt klagobrev till UL. Och ja, jag funderar på en insändare till UNT. Det skulle vara något va?


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0