Sweet Nothing

2012-09-09 @ 19:37:23

Herre min guds skapare vilken helg jag har haft. Gårdagen började med att man steg upp kl 08.00 för färgning av hår, lösande av melodikryss och allmänt piff inför vårt framträdande. Klockan 13 rullade vi in på skrotcentralen för soundchecking. Ljudteknikerna ska vi inte prata om men kan uttala mig om att när allt var "klart" hörde man varken något av våra instrument, de andras röster eller ens egen. Så man fick stå där och försöka läsa av varandra vart någonstans i låten man var. Jo, lite knasigt. Men men, positiva ligan som vi är så körde vi genom vårt program, några skavanker lite här och där kanske, och min harpa slog i backen. Ja, man spelar så förbannat att bandet går av. Ojoj, lite tekniska problem. Applåder och massa kramar efteråt. Sen bar det av ner till stan för att käka middag med Linus, Linda, Amanda och Robin innan vi gick till Ukk för att lyssna på Linn. Vi drack förresten en öl som jag tyckte lät som en könssjukdom. Mythos. Haha, ja ni hör ju! I alla fall, när det var klart gick jag, Linda, Gustav och Oscar till Gary's för ytterligare några öl och allmänt häng med kända och okända människor. Runt 23-snåret fortsatte vi till Katalin där vi träffade morsan, Therese, Jens, Danne och Gurra. Vilken härlig kombo. Vi satt kvar till stängning men kände att vi inte riktigt var nöjda, så in i en taxi för efterfest hos Tess och Jens. Hängde i deras bar till fem på morgonen innan man däckade i soffan. Vaknade idag med en extrem pannknack, åt korv till frukost, tackade för oss och sen gick jag och morsan till stan. Från Jälla. Kändes lite konstigt att gå där, bakis som en gnu och sminket kvar, i ett par lånade gympadojor. Tillsammans med morsan. Den "walk of shamen" måste sett jäkligt snygg ut. Inne i stan var vi hungriga igen och eftersom man inte vill falla ur så svängde vi in till statoil och köpte en mosbricka. Med räksallad. Och rostad lök. Gott. Eftersom jag inte kryssat en bakisbajs så blev jag så jävla skitnödig i bilen hem att jag höll på att svimma. Sprang det fortaste jag kunde in till toan och den bajsningen var inte av denna värld. Fyfan alltså. Fem minuter senare var jag tvingen att svida om till fotbollskläder för träning. Det gick bra. På en unge. Och en sak till. Har sagt det förrut men säger det igen. Vad ni än gör, sov inte med linser! Mina ögon var helt ihopklistrade imorse och sen blev ögonen gula plus fetingsvarta randen runt om. Ojdå, tar nog glasögon imorgon. Kanske resten av veckan också. Tack för mig. Hej.


Släng in en kommentar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0